Siirry pääsisältöön

Urheiluvarusteiden päivitys ja pyöräilykauden avaus

Mun vanhat Timberlandin "vaelluskengät" oli ihan hajalla - pohjasta irronnut palasia, saumat repsotti ja vedenpitävyydestä ei tänä talvena oo ollut tietoakaan. Vanhat kengät ovat palvelleet kuitenkin jo ainakin kolme vuotta, eli ehkä niillä oli jo lupakin alkaa hajota. Eilen tein sit sellaisen 15 minuutin täsmäiskun Suomenojan Budgetsporttiin. Mukaan sieltä lähti kahdet ulkoilukengät (Halti ja Reebok), kahdet housut ja uimalasit. Kotona uudet kengät tuli tietenkin heti käyttöön.

Edessä vanhat ja kuluneet Timberlandit - takana uudet ja kuraiset Reebokit
Tänään mä kaivoin pyörän varastosta ja tein pienen kuntotarkastuksen sille. Tämän jälkeen poljin hurjat 8 km piipahtaessani koirakoulun kevättapahtumassa. Menomatka meni vielä kevyesti, mutta takaisin polkiessa oli ihan mieletön vastatuuli. Meinas pyöräily vaihtua kävelyks, kun kunto meinas loppua. Mä en oo ikinä tainnut aloittaa pyöräilykautta näin aikaisin (tai ollut näin rapakunnossa). Mulla on fillarilenkeillä käytössä kännykän Endomondo-sportstrackeri ja sen mukaan mun keskinopeus oli vaivaiset 12 km/h. Viime vuonna mulla oli työmatkalla keskinopeus aina yli 17 km/h ja siihen on laskettu mukaan ne kymmenen pysähdystä liikennvaloihin. Eli muutama fillarilenkki pitää tehdä, ennen kuin kannattaa mennä fillarilla töihin.

Muutama vuosi sitten, mä poljin intopiukeena pahimpaan allergiaaikaan töihin. Poljin sitten ilmeisesti liian kovaa ylämäkeä ja mäen päällä tuli otettua lukua, kun silmissä pimeni. Pienen istuskelun jälkeen kykenin jatkaa matkaa, mutten mielelläni uusi tätä kyseistä kokemusta...

Iltapäivä tuli vietettyä takapihalla ja yhteislenkillä. Kampasin Onnin ja turkki alkaa nyt vihdoin olla kypsä nyppimistä varten. Tiedän ainakin mitä teen ens viikonloppuna...

Takapiha tuli tietenkin samalla katsastettu ja sieltähän löyty jo pienen pieniä tulppaninalkuja.

Tulppaaneja tulossa tänäkin vuonna
Kampaussession jälkeen suunnattiin yhteislenkille kamera kaulassa. Alku oli taas hieman pomppiva, mutta sitten meno vähän tasoittu.

Kenguru vauhdissa
  Lammen jää oli mennyt jännän kuoppaiseks.
Onni heikoilla jäillä
 Ilta on sitten vietetty aika perinteisesti, eli nukkuen.
Onni on vähän väsynyt
Mulla on vähän sellainen tunne, että tänään on tullut liikuttua vähän liikaa ja se kostautuu huomenna totaali jumituksella. Mutta se onkin sitten huomisen ongelma...

Kommentit

Suositut tekstit

Ummikot Aasiassa 2016 - Maokongin teeviljelmät

Viimeinen päivä Taiwanissa käytettiin Maokongin teekukkuloille. Kukkuloille pääsi kätevästi gondolilla. Tämä oli ehdottomasti pisin gondoliajelu, jolla olen ikinä ollut.    Matkalla oli kolme välipysäkkiä ja tietenkin se päätepysäkki. Näkymät oli tietenkin mahtavat ja erittäin vehreät Vehreyttä sai myös ihailla suoraan alaspäin, koska gondoleissa oli läpinäkyvä lattia. Huipulla sitten ihmeteltiin tovi että mitä tehtäis. Päätettiin vuokrata päheät sähköpyörät. Mä otin pinkin. Huristeltiin edestakaisin alueella ja käytiin myös pienellä kävelyllä jonnekin huipulle. Ei sielä mitään nähnyt kuin vihreän seinämän... koska sitä kasvillisuutta oli niin paljon. Teeterasseja oli siellä täällä tietenkin. Käytiin myös tietenkin teehuoneessa. Juotiin tietenkin teetä, mutt myös hedelmä jäähilejuomia. Mä join tietenkin mangoa ja avokki otti jotain vihreää. Sähköpyörillä sai tehokkaasti ihalitua maisemia, mutta maasto oli aikaisempia kohteitamme ehkä h

Saarihyppelyä Kreikassa - Megalo Livadin hylätty rautakaivos (Serifos)

Vuokrasimme auton kahdeksi päiväksi Poseidonin autovuokraamosta. Saimme allemme pikku-Peugeotin 90€:lla kahdeksi vuorokaudeksi. Saarella ajaminen oli aika jännää, koska teiden kunto vaihteli todella paljon ja kapeat tiet kiemurtelivat kaiteettomia jyrkänteen reunoja pitkin. Alanyassa, Sisiliassa, Kefaloniassa ja Sloveniassa oli aika eksoottisia teitä välillä, mutta siis Serfios on ihan omaa luokkaansa tässä asiassa. Ja sitten taas asiaan... Serifoksen saari on täynnä hylättyjä kaivoksia. Kaivoksen tunneleihin pääsee tutustumaan vain oppaan kanssa, mutta meille riitti "seikkailu" ihan tunneleiden ulkopuolellakin. Megalo Livadin kaivos alue ei ole iso, mutta omalla tavallaan jännä. Siellä oli rapistuneita rakennuksia, kärryjä sekä kiskoja ja vahvana kontrastina on sitten upea turkoosi meri. Megalo Livadin hylätty kaivos Maasto oli välillä vähän haasteellista ja mun flip-flopit ei ollu se paras jalkine tänne. Lenkkareilla olis saanut vähän paremmin pitoa ja suoj

Luoteis-Viro pyörällä - Päiväretki Paldiskiin (päivä 6)

Koska tarkoituksena oli yöpyä vielä toinenkin yö Padisessa, niin edessä oli päiväretki jonnekin. Suunnitelmia emme asian suhteen tosin olleet tehneet. Aamulla katselimme keliä ja karttaa - päätimme sunnata parinkymmenen kilometrin päähän Paldiskiin. Siellä olis tiedossa ainakin joku majakka ja niemenkärki. Lähdimme polkemaan kohti Paldiskia aurinkoisessa kelissä pientä metsätietä pitkin. Tie oli aika märkä, liukas ja mutainen eilisen sateen jäljiltä, mutta maisemat olivat täysin sen pienen vaivan arvoiset. Yllätimme pellolla hengailevan ison kurkiparven, mutta emme valitettavasti saaneet kuvaa näistä. Bongasimme myös ketunpoikasen ja monta heinäpaalia. Heinäpaaleja Ensikosketus Paldiskiin ei ollut kovinkaan miellyttävä - iso satama, ankeita rakennuksia, kova tuuli ja (päivän ensimmäinen) vesikuuro. Maisema ja keli muuttui heti päästyämme Paldiskin pohjoispuolella olevalle niemenkärjelle. Aurinko alkoi paistaa, tuulimyllyt humisivat ja maisemat oli "aika" upeita.

Ummikot Aasiassa 2016 - Junalla Kaoshiungista Hualieniin junalla

Taiwanissa liikuttiin pidemmät matkat junalla. Totesimme aika pian että junaliput kannattaa ostaa ajoissa, etenkin jos matkustaa viikonloppuna. Me emme kertaakaan päässeet sillä kaukojunalla, jolla olimme suunnitelleet menevämme... koska se juna oli täynnä. Saarella kulkee myös pikajunia/pendoliinoja, mutta me emme käyttäneet niitä kertaakaan. Aseman maalauksia Kaoshiungissa Junat ovat muuten todella kätevä tapa liikkua, ja junat olivat todella söpösti sisustettuja. Lippujen hinnatkin oli Suomeen verrattuna huokeita. Mikis oviaukon pitäisi olla neliskulmainen? Junamatka Kaoshiungista Hualieniin  kesti n. kuusi tuntia, mutta se  ei meitä haitannut, koska ne maisemat oli aivan upeat ja samalla sai lepuuttaa jalkojaan. Päivä oli myös sateinen, joten sisällä oli ihan kiva olla Junan ikkunasta

Ummikot Aasiassa 2016 - Liuqiun saari (Taiwan)

Aamu alkoi aika ankeasti. Aamupalalla söin lähinnä paahtoleipää, kun mikää muu ei maistunut. Lepäilin vielä aamupalan jälkeen pari tuntia ja sitten aloin taas olla elävien kirjoissa. Sillä aikaa avokki oli suunnitellut helpoimman mahdollisen siirtymisen Liuqiun saarelle menevälle lautalle Dong gangin satamasta. Hotellin respa siis tilasin meille taksin, jonka maksoimme hotellilla. 45 minuutin matka maksoi n. 30€. Dong gangin lauttasatamaan päästyämme tarkoituksena oli ostaa liput. Passi olis kuulemma pitänyt olla mukana, mutta onneksi lompakosta löytynyt ajokortti kelpasi myös. Meidän ajoitus oli aika kohdillaan, koska lautta lähti melkein heti matkaan. Lauttamatka kesti n. 25 minuuttia. Heti satamassa vuokrausfirmojen edustajat piirittivät meidät. Mielenkiintoiseksi tilanteen teki se, etteivät he puhuneet englantia ja me emme vieläkään puhuneet sanaakaan kiina. Tarkoituksena oli vuokrata polkypyörä, mutta saimme allemme 500 Taiwanin dollarilla (~15 €) kaksi sähköpyörää. Koska ki